Atribuții specifice activității pe linie de evidență a persoanelor:
- Primirea, analizarea, preluarea imaginii și soluționarea cererilor depuse pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, schimbării domiciliului, preschimbării buletinelor de identitate, deteriorării, pierderii, furtului, împlinirii vârstei de 14 ani, eliberării primei cărți de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani, schimbării numelui sau prenumelui (pe cale administrativă, prin căsătorie sau divorț);
- Primirea, analizarea, preluarea imaginii și soluționarea cererilor depuse pentru eliberarea actelor de identitate provizorii pentru persoanele care nu pot prezenta actele de stare civilă sau dovada adresei de domiciliu precum și pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate;
- Primirea, analizarea , preluarea imaginii și soluționarea cererilor depuse pentru stabilirea vizei de reședință pe raza de competență a serviciului;
- Primirea, analizarea, scanarea imaginii și soluționarea cererilor depuse pentru eliberarea cărților de identitate prin procuri speciale emise de ambasadele sau consulatele onorifice ale României în străinătate;
- Primirea, analizarea, preluarea imaginii și soluționarea cererilor de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele care își schimbă domiciliul din străinătate în România sau pentru persoanele care au dobândit cetățenia română;
- Verificarea și comunicarea (în condițiile legii) datelor cu caracter personal, la solicitarea instituțiilor/autorităților cu atribuții în domeniile: apărare, ordine publică, securitate națională și justiție, administrație publică, sănătate, recuperare creanțe bugetare, asigurări sociale de stat, drepturile copilului, la care se pot adăuga și alte entități de drept public sau privat, în condițiile dispozițiilor prevăzute de normele de protecție a datelor personale ;
- Verificarea, în teren sau în alte evidențe, întocmirea de rapoarte și prelucrarea în modulul ,,Informații Operative – Informații persoane,, datelor cu privire la persoanele trecute în listele de expirați;
- Desfășurarea activităților specifice pentru punerea în legalitate a cetățenilor (acțiuni cu camera mobilă, acțiuni în unitățile de învățământ, invitații transmise, adrese trimise instituțiilor care prestează servicii cetățenilor în baza actelor de identitate);
- Asigurarea completării formularelor E 401, la solicitarea scrisă a Agenției județene pentru plăți și inspecție socială Prahova, pentru persoanele care lucrează în străinătate în baza unui contract de muncă;